V záhrade v školskej poličke žiaci môžu:
-
vidieť rýchlu spätnú väzbu rastlín pri starostlivosti o ne, úroda sa zberá do dvoch týždňov
-
získať základné pestovateľské zručnosti,
-
zoznámiť sa s modernými technológiami, ktoré sa využívajú v poľnohospodárstve,
-
robiť rôzne pokusy týkajúce sa napríklad zalievania, dĺžky doby svietenia, dĺžky germinácie, atď
-
oboznámiť sa tak so základmi vedeckej činnosti
-
naučiť sa zodpovednosti - ak rastlinky nepolejú, tie uhynú,…
-
ochutnávať plody svojej práce,
-
využiť produkciu na predaj na detskom jarmoku,
-
vytvárať podnikateľské plány, učiť sa počítať náklady na výrobu, čas práce, plánovať výsev
-
pracovať so zeminou, čo je jednak relaxačný prvok a jednak môže pomôcť posilniť pozitívny vzťah k prírode
-
si zvýšiť sebavedomie, ktoré ide ruka v ruke so samostatnosťou
Senzorická stimulácia
Vieme, že učenie prebieha v mozgu na viacerých úrovniach. Najefektívnejšie je vtedy, keď zapájame viaceré vnemy. Práca rukami, so zeminou, vodou a semienkami, stimuluje nielen hmat, zrak a čuch, ale prináša aj pozitívne emócie, ktoré napomáhajú ukladaniu informácií do dlhodobej pamäte. Po zbere úrody príde rad aj na chuť a potom už nie je možné vyhnúť sa veselej nálade pri učení.
Rastlinky rastú priamo pred očami
Výhoda pestovania mikrozeleniny v školách spočíva v rýchlom raste rastlín. Deti pestujú mikrozeleninu a už do dvoch týždňov môžu zberať úrodu a odpozorovať životný cyklus rastlín od semienka po tvorbu listov. Celý proces majú pred očami a reálne vidia dôsledky svojej starostlivosti o rastliny. Tento fakt deti priam priťahuje k vlastnej vedeckej činnosti a skúmaniu.
Prirodzený cyklus
Veľa detí dnes vyrastá bez možnosti na vlastné oči pozorovať jednotlivé prírodné cykly. V škole trávia deti veľa času, a tak sa stáva miestom, ktoré oplýva nespočetnými možnosťami pozitívne pôsobiť. Chceme školám pomôcť znovu oživť školské záhrady či kompostoviská a zároveň priniesť inovatívne spôsoby výučby. Táto nová školská pomôcka je na to stvorená.